Tutti stappenplan

l

Registreren

Hebben jullie al een account op Concert 4 You? Registreren is dan niet nodig.
1 account werkt op alle onderdelen van Concert 4 You.
Nog geen account? Registreer dan op Concert 4 You om alle onderdelen te kunnen gebruiken.

Voorbereiden

Een buitenland tournee? Nieuwe instrumenten? Inhuren van een professionele solist? Een crowdfunding campagne begint met een goed idee.

Belangrijk om over na te denken: hoeveel geld hebben jullie nodig? Wanneer is het nodig? En hoe goed ben je in het motiveren van je achterban?

E

Campagne voeren

We noemen het niet zomaar een campagne. Om jullie doen te halen zal er campagne gevoerd moeten worden. Betrek je donateurs, je bezoekers, familieleden en anderen. Plaats regelmatig updates op social media en op de eigen website. Hoe meer mensen er vanaf weten, hoe groter je ‘crowd’.

Social media

Social media is, soms helaas, niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Het succes van crowdfunding is vooral aan deze middelen te danken.

Zorg dat de campagne goed en regelmatig is vertegenwoordigd op Facebook & Twitter en in mindere mate op andere social media. Niet alleen bij de start maar ook regelmatig tussendoor. Houd jezelf onder de aandacht bij je crowd van begin tot eind!

Tip: Zorg dat de campagne helemaal compleet en tip top in orde is voor het debuut op social media. De eerste indruk is de belangrijkste!

Updates

Update regelmatig de campagne met aanvullingen, nieuwe beloningen, stand van zaken en motiverende berichten. De campagne moet het hele termijn blijven leven om tot een écht succes te komen.

Nagenieten

Vier samen met je donateurs wat er is opgehaald. Het grote voordeel van Tutti crowdfunding is dat je altijd ontvangt wat je donateurs geschonken hebben. En natuurlijk horen alle donateurs graag van het succes van je campagne!

Kosten? Geen kosten!

Zoals alles van Concert 4 You is ook Tutti 100% gratis voor deelnemende organisaties. Hoe werkt / kan dit?

  • Transacties en website onderhoud wordt betaald uit de 99 cent transactiekosten die donateurs betalen.
  • Er is geen winstoogmerk, we investeren tijd om klassieke projecten de ruimte te geven zichzelf te ontwikkelen.
  • Geen verplichte inleg.
  • Geen afrekening aan het einde.
  • Opgehaald = opgehaald. Wij geloven in het donatie principe en dat de opbrengst sowieso goed terecht komt ook al wordt het doelbedrag niet gehaald.